Adele & Manfred

Det är en blogg om Adele & Manfred och våra äventyr tillsammans..

Träningstävling!

Kategori: Allmänt

Idag skulle jag följa med kollegan Karin när hon skulle tävla nere på brukshundsklubben. Och gissa vad hon lyckades göra?!! Jo, hon anmälade mig också...

Lilla jag som enbart gått kurs 1 och tränat enbart några gånger då Macke inte kunnat i de andra kurserna. Min enda uppgift har under kurserna har varit att lägga sig i och självklart dricka kaffe, vilket jag varit ganska bra på!! Tror faktiskt jag aldrig har hoppat en hel bana utom 2-3 gånger. Herremingud, jag säger då det.. Karin babblade på med sina framförbyten, bakombyte och blindbyte och jag stod som ett frågetecken... Hur skulle detta gå... ?!

Men resultat då..? Jo, en miss in i slalomen och 5 fel i Agilityklassen. (sjukt stolt) ;=) Och sen i hoppklassen så diskade vi oss på tredje hinden, då vi hoppade hindret på fel håll. Matte måste skaffa sig längre ben för att kunna hinna med i framtiden. 💜












Kommentarer


Kommentera inlägget här: